Μετάβαση στο περιεχόμενο

14 Μαρτίου 2011

2

Cuaba Piramides – Limited Edition 2008

από Ηλίας
Μάρκα Cuaba
Εμπ./Εργ. Ονομασία Pyramides
Μέγεθος 52 x 156
Χώρα Προέλευσης Κούβα
Συσκευασία B10
Χειροποίητο Ναί
Δύναμη Δυνατό
Τιμή 20 Λίρες Αγγλίας

Παρουσιάζω μια μάρκα με μικρή ιστορία, άλλα με φανατικούς φίλους. Είναι μια από τις νεότερες κουβανέζικες μάρκες, πρωτοπαρουσιάστηκε το 1996. Σήμα κατατεθέν είναι ότι όλα τα πούρα της είναι figurados. Ο λόγος; Μα τι άλλο… μάρκετινγκ! Ναι, και όμως, η σοσιαλιστική Κούβα λειτουργεί απολύτως με όρους αγοράς. Αποφάσισαν λοιπόν οι Κουβανοί να επαναφέρουν τα figurados (φυσικά μετά από εκτενή ερευνά αγοράς…), τα οποία τις δεκαετίες 50 και 60 ήταν από τα πιο δημοφιλή μεγέθη. Τα κατάφεραν πάντως, η μάρκα κάνει πολύ καλές πωλήσεις, και τουλάχιστον στην Αγγλία είναι πολύ δημοφιλής. Λόγω των ιδιαίτερων μεγεθών πάντα έχουν καλούς στριφτες και τα καπνά είναι premium Vuelta Abajo.

Το συγκεκριμένο πούρο είναι η πρώτη Edition Limitada της Cuaba. Περιέργως, δεν είναι figurado, αλλά Pyramides! Αγνωσται αι βουλαί των Κουβανων…. Είχα τις επιφυλάξεις μου να το καπνίσω, είναι μόλις 2 χρόνων άλλα ο πωλητής στο μαγαζί από όπου το αγόρασα με διαβεβαίωσε ότι τα καπνά που βάζουν είναι ήδη παλαιωμένα και ότι είναι έτοιμα για κάπνισμα. Για να δούμε…

Πολύ όμορφη κάπα, σκουρόχρωμη, το πούρο έχει άψογη όψη. Τα Cuaba πάντα έχουν καλή κατασκευή, τούτο όμως είναι από τα πιο όμορφα πουρά που έχω δει τελευταία. Ανάβω με 4 σπίρτα (3 και κάτι για να είμαι ακριβής) χωρίς κόψιμο, όποτε πάλι κρύο τράβηγμα δεν μπορώ να περιγράψω. Τα πρώτα τραβήγματα δεν είναι πολύ καλά… Ο καπνός ναι μεν πυκνός, άλλα αψύς, πικρός.  Πρώτο καμπανάκι… όλο το 1/3 δεν είχε να πει πολλά, κάποια μπαχαρικά, αρκετός κέδρος, λίγο δέρμα, άλλα η αψύτητα τα έπνιγε. Στο 2/3 τα πράγματα βελτιώνονται λίγο, ο κέδρος έχει κεντρικό ρόλο, αρχίζει να γλυκίζει λίγο, σοκολάτα και καβουρδισμένα αμύγδαλα τρεμοπαίζουν. Δεν είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο, ούτε καλά ισορροπημένο. Προς το τέλος του 2/3 αρχίζει πάλι να γίνεται αψύ. Δεύτερο καμπανάκι… Στο 3/3 τα καμπανάκια έχουν γίνει καμπαναριό καθεδρικού ναού Γοτθικής αρχιτεκτονικής… πλήρης απογοήτευση αφού έχει γίνει τόσο πικρό που δεν καπνίζεται. Το πάλαιψα για λίγο, άλλα το άφησα…

Με απογοήτευσε… ο πωλητής δεν είχε άδικο, όντως τα κάπνα ήταν όλα παλαιωμένα 2 χρόνια. Πρέπει να κάτσει όμως για λίγο, τουλάχιστο 4 έτη πριν δείξει κάτι αξιόλογο. Προσωπικά περίμενα από ένα πούρο με παλαιωμένα κάπνα και 2 έτη φύλαξη σε ιδανικές συνθήκες να ήταν πολύ καλύτερο. Έχω τις επιφυλάξεις μου πόσο μπορεί να βελτιωθεί με το χρόνο, έχω και ένα δεύτερο που θα μείνει στον υγραντήρα για καιρό.  Δεν ξέρω τι να προτείνω, ίσως να μου έτυχε τζούφιο… αφήστε στα σχόλια τις δικές σας εντυπώσεις, θα με ενδιέφερε πολύ να ακούσω εάν όντως μου έτυχε κακό πούρο ή γενικά εάν είναι έτσι.

Χαμηλή βαθμολογία, δεν μπορώ να του βάλω κάτι παραπάνω μόνο το 2/3 ήταν άξιο λόγου. Συγνώμη κυρά-Habanos, αλλά όταν πληρώνω 20 λιριά, περιμένω να μπορώ να καπνίσω ένα πούρο ολόκληρο.  Καλά να είμαστε και σε 3-4 χρόνια θα καπνίσω το δεύτερο που έχω. Τα λέμε τότε!

Βαθμολογία 

Ηλίας

De gustibus non est disputandum

2 Σχόλια Post a comment
  1. Α. Φωτιάδης
    Οκτ. 16 2012

    Φαίνεται πολύ καλή κατασκευή, έχω μια δεκάδα χωρίς να έχω δοκιμάσει κανένα, θα τα περιμένω και θα τα πούμε.
    Α. Φωτιάδης

  2. Παναγιώτης Μουτής
    Ιαν. 21 2014

    Απογοήτευση με ονοματεπώνυμο και τίτλο ψευτο-ευγενείας: Cuaba Pyramides Edicion Limitada 2008. Ντροπή και αίσχος! Η πρώτη περιορισμένη συλλογή της μπράντας δεν επιτρέπεται να είναι τόσο άσχημα μελετημένη. Πούρο επίπεδο σε βαθμό κούρασης. Κάτι νότες που περιγράφει κι ο Ηλίας από πάνω δε φτουράνε να δώσουν αξία σ’ αυτό το συνονθύλευμα καπνών που καμώνονται ως διετούς παλαίωσης πριν ακόμα το στρίψιμό τους. Κι αν η αγριάδα του φρέσκου έχει πέσει, η πικράδα (που δε συνιστά ή συνιστάται από γεύση) δείχνει επίμονη για τώρα και για πάντα.

    Κάψιμο συμπαθητικό, χωρίς πολλές ενοχλήσεις, στάχτη μπαμπάτσικη, αλλά τι να κάνεις όλα τούτα όταν η ξύλινη βάση με χωματινοπιπέρινες βόλτες δεν αλλάζει ούτε με αίτηση στο ΔΣ της Χαμπάνος; Δεν έχω απαίτηση στα 4-5 χρόνια ωρίμανσης να έχουμε το απαύγασμα μιας πουρογευστικής κατάνυξης, αναμένω όμως έναν στρογγυλεμένο χαρακτήρα με τουλάχιστον 2 διακυμάνσεις κάπου ανάμεσα από το άναμμα ως το πόδι. Τι στο καλό; Πήραν φύλλα 1 μέτρου μονοκόμματα και τα κόψανε σε 16ποντα με μυτούλα; Ναι, μιλάμε για τόσο ανεξήγητη μονοτονία…

    Κουτσομπολιό: από τα πρώτα δώρα μου που ανταλλάξαμε ως Πουράνθρωποι με τον Λεωνίδα ήταν ένα από δαύτα – στα 2010 ακόμα. Και να μου το παινεύει και να μου το λέει πουράκλα και να μου το περιγράφει ο ορισμός της Κούβας… Που να καταλάβω ο άμυαλος νεανίας ότι ήταν μια ειρωνική υπερβολή για να μη στεναχωρηθώ από την ειλικρίνειά του; Τουλάχιστον δάγκωσε τα χείλη του αυτός ο μικρός ήρωας των πουροσυναντήσεών μας και τό’καψε όλο!.. Τιμή και δόξα στον Λεωνίδα, λοιπόν!

Σχολιάστε

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments